پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سهم خراسان رضوی از ساخت ۲۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن تا‌کنون ۸ هزار واحد بوده است

  • کد خبر: ۱۶۵۱۷۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
سهم خراسان رضوی از ساخت ۲۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن تا‌کنون ۸ هزار واحد بوده است
عضو انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد ساخت ۲۰۰ هزار واحد شد که تا‌کنون قرار‌داد ۸ هزار واحد ‌منعقد شده است.

نعمت الله ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: ‌نهضت ملی مسکن ‌در دولت سیزدهم کلید خورد و قرار شد سالی یک میلیون در مجموع دوره ریاست جمهوری ساخته شود.

وی افزود: اکنون حدود ۲۰ ماه گذشته است و سهم خراسان رضوی برای دو سال اول دولت سیزدهم ۲۰۰ هزار واحد بوده است. یعنی باید از مرداد سال گذشته ۲۰۰ هزار واحد ساخته می‌شد، اما تا‌کنون حدود ۸ هزار واحد از ۲۰۰ هزار سهم خراسان رضوی تسهیلات نهضت مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی اختصاص داده شده است‌. ۵۵ میلیون تومان تسهیلاتی را که جدیدا گفته شده، هنوز کسی دریافت نکرده است.

 این کارشناس در حوزه مسکن یادآور شد: آمار نشان می‌دهد زمین حدود ۷۰ هزار واحد تأمین شده است، اما تنها ۸ هزار قرارداد طرح نهضت ملی مسکن آن محضری شده است. دولت سیزدهم از اواسط سال گذشته سیاست خود را از ساخت مسکن به تأمین زمین برای ساخت مسکن تغییر داد و وارد این مقوله شد که در شهر‌هایی که مشکل زمین نیست، زمین تأمین شود و بر ساخت نظارت شود. 

عضو انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی افزود: نهضت ملی مسکن اگر با این سیاست پیش برود، حتی اگر ۵۰درصد طرح به صورت تأمین زمین ساخت یک تا دو طبقه انجام شود که هزینه‌های ساخت‌و‌ساز آن کمتر باشد، سیاست خوبی است. از بهمن سال گذشته ۲۵۰۰ قطعه زمین در شهر جدید بینالود‌ واگذار شد، اما اینکه اکنون وضعیت واگذاری زمین‌ها چگونه است، مشخص نیست.

جوابیه سرپرست راه و شهرسازی خراسان رضوی به شهرآرانیوز

در توضیح خبری با عنوان ( سهم خراسان رضوی از ساخت ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۸ هزار واحد بوده است) جوابیه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به شرح ذیل تهیه که به منظور آگاهی عموم خوانندگان روزنامه شهرآرا می رساند؛

در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه ساخت استان خراسان رضوی برای چهار سال حدود ۳۹۰ هزار سهمیه تعیین شد، که وزارت راه و شهرسازی به استان ابلاغ کرده است.

توزیع این سهمیه شامل تعداد ۷۴۹۸۰ واحد خود مالک، ۶۴۰۰۰  واحد مسکن روستایی و ۵۶۲۳۶ واحد بارآفرینی، ۱۳۹۱۳۱ واحد در مسکن حمایتی و ۵۶۰۰۰ واحد تفاهم نامه‌ها تامین می‌شود.

تا این لحظه عملیات اجرایی تعداد ۸۱ هزار واحد آغاز شده است که از این تعداد به ترتیب ۲۸۰۳۱ واحد در بخش خود مالکی، ۱۴۹۴۹ واحد گروه ساخت دولتی و ۴۴۴۴ واحد بنیاد ساخت و ۳۱۳۰۲ واحد به شکل انبوه سازی و ۲۳۰۰ واحد بازآفرینی شهری در حال اجرا می‌شود.

تاکنون ۴۲۸۸۰۰ نفر در سامانه ثمن ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۱۱۲۷۲۴ نفر به مرحله تایید نهایی رسیده اند و ۲۶۲۲۱ نفر نسبت به واریز وجه اولیه اقدام نموده اند.

در بخش تامین زمین به ظرفیت حدود ۱۶۱ هزار واحد اراضی مورد نیاز شناسایی شده و پس از ثبت بیش از ۹۰ هزار واحد زمین در سامانه و به استعداد ۴۵۵۰۰ واحد نیز پروژه تعریف شده است؛ که به تناسب متقاضیان واجد شرایط هر شهر در سامانه ثبت و به متقاضیان افتتاح حساب شده به صورت قرعه کشی تخصیص می‌یابد. از این تعداد ۱۵۹۷۶ واحد به صورت ویلایی (در قالب گروه ساخت) و ۲۹۵۲۳ واحد به صورت آپارتمانی قرعه کشی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->